vendredi 14 juin 2013

ایرانیان مقیم بریتانیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

ایرانیان مقیم بریتانیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند +تصویری
ایرانیان مقیم بریتانیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند +تصویری
جرس: همزمان با ایران و کشورهای مختلف جهان، طیف وسیعی از ایرانیان مقیم بریتانیا نیز، با حضور در مقابل سرکنسولگری ایران در لندن، آراء خود را به صندوق ریختند.

به گزارش خبرنگار جرس، از ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۱۴ ژوئن- ۲۴ خرداد ماه، ایرانیان با تجمع در مقابل شعبه اخذ رای، تجمع بزرگی را در مرکز لندن ایجاد کرده بودند و توجه افکر عمومی بریتانیا به این موضوع معطوف شده بود.

خبرنگار جرس گزارش می دهد که از ساعات اولیه رای گیری تا غروب، هزاران ایرانی از شهرهای مختلف در محل کنسولگری حضور یافته و صف های طولانی ایجاد کرده بودند.

همزمان گروهی از مخالفین نیز، با تجمع در روبروی شعبه اخذ رای، به شعار علیه رای دهندگان می پرداختند و چندین بار جمعیت حاضر در صف را مورد حمله و اهانت قرار دادند، که با مداخله پلیس و دستگیری چند تن، غائله خاتمه یافت.

آغاز شمارش آراء
همزمان وزیر کشور ایران گفت: در برخی کشورها رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته و در برخی کشورهای دیگر نیاز به تمدید زمان رای‌گیری است.

«مصطفی محمدنجار» این مطلب را روز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور که در محل ساختمان کنسولی وزارت امور خارجه مستقر است، در جمع خبرنگاران بیان کرد.

محمدنجار با یادآوری این که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور ۲۹۰ صندوق در ۹۶ کشور و ۱۲۸ حوزه اخذ رای در نظر گرفته شده افزود: طبق قانون، وزیر کشور می‌تواند هرجا تشخیص دهد رای‌گیری را تمدید کند که این مساله شامل داخل و خارج از کشور می‌شود.

محمدنجار افزود: در این ستاد رای تمام صندوق های رای ایرانیان خارج از کشور جمع آوری شده و به صورت یکجا به وزارت کشور اعلام می شود.

وی با بیان این که امروز دو انتخابات محلی شوراهای شهر و روستا و انتخابات ملی ریاست جمهوری به صورت همزمان برگزار می شود، تصریح کرد: انتخابات شوراها در عمق روستاها برگزار می‌شود و انتخابات ریاست‌جمهوری تنها انتخاباتی است که ایرانیان خارج از کشور در آن شرکت می‌ کنند، چرا که حق دارند مطابق سلیقه ‌شان نظر دهند.

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه نیز در حاشیه حضور وزیر کشور در ستاد انتخابات خارج از کشور، گفت: به نمایندگی‌های خارج از کشور اعلام شده است اگر کار اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور با استقابل همراه شود، به تشخیص سفیر مربوطه، زمان رای‌گیری ممکن است تمدید شود.

محسن سجادی مدیرکل ایرانیان خارج از کشور و رییس ستاد انتخابات خارج از کشور نیز تاکید کرد: تلاش می‌شود تا آخر وقت فردا ( شنبه ) نتایج آرای صندوق‌های خارج از کشور به وزارت کشور اعلام شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی محمدنجار نیز در ادامه اجازه تمدید برگزاری زمان انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور را به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه واگذار کرد.

 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire