mercredi 3 octobre 2012

خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس
با وجود خبرگزاری فارس، معادلات قدرت در ایران روشن می شوند و مجهولات چند ساله پیدا می شوند.

شاید تنها صحنه ی قابل تاملی که می شود در مصاحبه ی خبری امروز(سه شنبه، یازدهم مهر نود و یک) احمدی نژاد دید، پاسخ به خبرنگار فارس و به عبارت بهتر رویارویی آشکار او با خبرگزاری فارس است.

در این صحنه، خبرنگار حوزه ی ریاست جمهوری خبرگزاری فارس، با اعتماد به نفس کامل رو در روی محمود احمدی نژاد قرار می گیرد و نه تنها اظهارات او را در خصوص ارسال پیامک به رئیس بانک مرکزی خلاف واقع می خواند، بلکه هر جا که بخواهد وسط حرف رئیس دولت می پرد و حتی تشویق او را جدی نمی گیرد و به طعنه برگزار میکند. جالب آنکه، محمود احمدی نژاد هم مشخصاً در مقابل او کوتاه می اید و تواضع به خرج می دهد و جسارتش را فرو می خورد.

خبرگزاری فارس!؟

حالا دیگر کم نیستند کسانی که میدانند" خبرگزاری فارس"، تریبون همان بخش پنهان و مسئولیت ناپذیر قدرت است که برای حفظ و نگهداری قدرت خویش، خط و مرزی نمی شناسد و ورای قواعد سیاسی و قوانین رسمی، به معادلات قدرت وارد می شود و هر کسی را بر سر راه خویش ببیند، حذف میکند.

خبرگزاری فارس، نماگر همان بخش از نهادهای امنیتی و نظامی است که سیاست و بلکه اقتصاد را هم حریم امن خود می خواهند.

با وجود خبرگزاری فارس، معادلات قدرت در ایران روشن می شوند و مجهولات چند ساله پیدا می شوند. مثلا معلوم می شود «چگونه» احمدی نژاد به قدرت رسید؛ چرا و «کدام بخش» از یاران احمدی نژاد حذف یا منحرف شده اند، «نسبت» میان بیت رهبری و نهاد ریاست جمهوری چیست؛ «چه کسانی» از قدرت گرفتن هاشمی رفسنجانی و نزدیک شدن او به رهبری در هراس اند؛ «مجریان اصلی و درجه اول کودتای 22 خرداد88 » چه کسانی بودند؛ «باند قتل های رنجیره ای» در کجا لانه کرده است؛ «قالیباف» را چه کسی از چشم بیت رهبری انداخت و «کیست» که می خواهد سر به تن اصلاح طلبان نباشد!؟

و برعکس،هر گاه در تحلیل معادلات قدرت ایران، خبرگزاری فارس نادیده گرفته می شود، همه چیز به هم می ریزد. معلوم نمی شود چرا فایزه هاشمی یک شب قبل از آمدن مهدی زندانی می شود؛ دستگیر شدن جوانفکر در ابهام می رود؛ کاریکاتور شرق توهین قلمداد می شود و... حتی رفتار رهبری هم دوگانه می نماید!

خبرگزارس فارس،معادل با همه اقتدارگرایان نیست. پیوندهای محکمی با اصولگرایان سنتی و موتلفه دارد اما غیر از آنهاست! محمود احمدی نژاد بهتر از هر کسی این موضوع را می داند و به همین علت است در مصاحبه ی اخیرش از حضور علی لاریجانی در این خبرگزاری این همه برآشفته شده است. گویی قرار است کسی دیگر جای او را در نزد ارباب سابقش بگیرد که از روزی که اسفتدیار رحیم مشایی بر جای داوود احمدی نژاد نشست، برادر از چشم بردار افتاد.

خبرگزاری فارس، آقای خامنه ای هم نیست، حتی اگر بتواند سرنوشت احمدی نژاد را هم پیش بینی کند! فارس، اگرچه در گسترش تئوری توطئه و مهندسی فرهنگی! و تخریب و نابودی مخالفان، بازوی اجرایی رهبری است، اما گاهی به نظر می رسد بر بیت رهبری هم مسلط است.

راستی خبرگزاری فارس چه کسانی هستند؟!

کمتر از دو سال پیش، خبرگزاری فارس با انتشار لیستی - به نام انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران - ، از ۷۲ تن از خواص با بصيرت تجليل كرد.به گزارش فارس، اين ليست شامل شخصيت‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي، علمي و هنري است که شاید سریعترین فهرست برای پیدا کردن بسیاری از گردانندگان خبرگزاری فارس و تفکر حاکم بر آن باشد، حتی اگر چند نام برای گمراهی هم در آن آورده باشند و یا نفر اول لیست از قلم افتاده باشد ...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire