vendredi 18 janvier 2013

» خبری که با فشارهای امنیتی از سایت بازتاب حذف شد:

نقش ماموران اطلاعاتی در تهیه اخبار غیر اخلاقی برای باشگاه خبرنگاران صداوسیما



چکیده :حضور ابراهیم زادگان بعنوان یک چهره امنیتی در راس باشگاه خبرنگاران جوان موجب شده است تا این باشگاه احساس مصونیت کند وبدون هیچ حد ومرز شرعی، قانونی وعقلی به انتشار گستاخانه مطالب واتهامات غیراخلاقی دست بزند. بخشی از مطالبی که در این نوشته ها بعنوان خاطرات خود افراد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است مطالبی است که توسط خود این برادران و حاصل تلفیق اطلاعات جمع آوری شده امنیتی با تخیلات جنسی وفانتزی هایشان بوده با استفاده از صفحات جعلی که در فیس بوک وسایر شبکه های اجتماعی با اسم وعکس سوژه ها ایجاد می شود منتشر گردیده است....


سایت بازتاب صبح امروز خبر زیر را درباره نقش عوامل امنیتی و اطلاعاتی در تهیه و انتشار خبرهای غیر اخلاقی و غیر شرعی برای انتشار در سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته صداوسیما منتشر کرد که پس از چند ساعت با افزایش فشارها و تهدیدهای امنیتی مجبور به حذف آن از روی سایت شد. در این خبر، به نام یکی از عوامل امنیتی به نام ابراهیم زادگان اشاره شده که مسئولیت باشگاه خبرنگاران و اینگونه خبرسازی های کثیف برعهده اوست. متن کامل این خبر را که از خروجی سایت خبری مذکور حذف شده، در زیر می خوانید:



در حالیکه در فقه واخلاق اسلامی تکیدات فراوانی بر پرهیز از زدن اتهامات جنسی وحتی اشاره به آن درصورت اطلاع نیز شده است باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی به رسانه ای جهت ترویج واشاعه منکرات اخلاقی تبدیل شده است.

اگرچه در میان مطبوعات برخی رسانه های بدنام نظیر وطن امروز که با پولهای حرام آقازاده دونبش که از صنعت خودروسازی خارج شده است اداره می شود با طرح مکرر مسائل اخلاقی واتهام زدن به کارکنان رسانه های اپوزیسیون سعی بر خودشیرینی نسبت به برخی دستگاههای خاص دارند تا بر تخفلفات مالی خود سرپوش گذاشته شود اما عملکرد باشگاه خبرنگاران جوان که رسما با بودجه بیت المال اداره می شود در نشر و تولید واشاعه این گونه مسائل بهیچ وجه پذیرفتنی نیست.

براساس فقه اسلامی اگر فردی حتی با چشم خود شاهد ارتباط نامشروع دونفر باشد و این مطلب را در جایی بازگو کند بجای تقدیر و تشکر از وی بعنوان افشاگر وخودعمار پندار، باید وی ۴۰ ضربه شلاق را بعنوان حد قذف تحمل کند وبا این حساب تکلیف گزارشهایی از باشگاه خبرنگاران جوان که در آن چندین نفر با اسم وعکس هرکدام چندین بار به روابط نامشروع متهم شده اند مشخص می شود.

از سوی دیگر حتی بر اگر این مطالب واقعی باشد که بخش عمده آن همانند سایر ادعاهای جریان خودعمار پندار بی اساس وساخته ذهن این برادارن است ترویج آن در جامعه با چه توجیهی انجام می شود.

انتخاب تیتر روابط ضربدری در رسانه های رسمی جمهوری اسلامی با تیراژ چندصدهزار بیننده در روز باور نکردنی است، آنهم جریان اصولگرایی که تا چند سال قبل بر سر انتشار یک پارگراف مطلب اروتیک یا عاشقانه در کتابی که سه هزار نسخه تیراژ داشت کفن پوش می گردید امروز چگونه به خود اجازه می دهد که روابط ضربدری که کثیف ترین نوع روابط جنسی است را تبدیل به تیتر کند؟

اجماع همه فقها ومراجع تقلید شیعه از جمله رهبرانلاب بر حرام قطعی بودن ترویج فحشا ومنکر است واگر این مطلب برای دفاتر استفتای هر مراجع تقلیدی فرستاده شود فتوای حرام بودن نشر و مطالعه آن صادر می گردد چه رسد به ترویج وحمایت از اشاعه چنین منکراتی.

حضور ابراهیم زادگان بعنوان یک چهره امنیتی در راس باشگاه خبرنگاران جوان موجب شده است تا این باشگاه احساس مصونیت کند وبدون هیچ حد ومرز شرعی، قانونی وعقلی به انتشار گستاخانه مطالب واتهامات غیراخلاقی دست بزند.

براساس احکام صریح اسلامی بدلیل تهیه وانتشار این مطالب، درمورد همه کسانی که در جمع آوری ، تولید ونشر آن سهیم بوده اند باید حد قذف جاری شود اما متاسفانه این افراد مورد تشویق نیز قرار می گیرند.

نکته وحشتناک تر آنکه شنیده شده بخشی از مطالبی که در این نوشته ها بعنوان خاطرات خود افراد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است مطالبی است که توسط خود این برادران و حاصل تلفیق اطلاعات جمع آوری شده امنیتی با تخیلات جنسی وفانتزی هایشان بوده با استفاده از صفحات جعلی که در فیس بوک وسایر شبکه های اجتماعی با اسم وعکس سوژه ها ایجاد می شود منتشر گردیده که دراین صورت زشتی ومجازات اینکار چند برابر خواهد بود.

در این شرایط به نظر می رسد که سید عزت اله ضرغامی بعنوان رییس صداوسیما که خود را فردی مسلمان ومتدین و پایبند به احکام اسلامی می داند اگر هم توان کنترل چهره های امنیتی حاضر در باشگاه خبرنگاران جوان را ندارد این باشگاه را از صداوسیما مستقل کرده تا جزای دنیوی واخروی چنین اعمال کثیفی به پای وی نوشته نشود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire