samedi 26 janvier 2013

رانتخوران بزرگ، قلک احمدی نژاد برای اپوزیسیون شدن هستند؟

رانتخوران بزرگ، قلک احمدی نژاد برای اپوزیسیون شدن هستند؟
با افشای چهره های تعدادی از رانتخواران بزرگ کشور، این سوال مطرح می شود که به راستی هدف دولت از دادن امتیازات بزرگ اقتصادی و ثروتهای هنگفت به این افراد نوکیسه چیست؟..انگیزه دولت و احمدی نژاد از این اقدام چیست؟، آیا وی عاشق چشم و ابرو و سیمای نه چندان زیبای رانتخواران بوده است؟
با افشای چهره های تعدادی از رانتخواران بزرگ کشور، این سوال مطرح می شود که به راستی هدف دولت از دادن امتیازات بزرگ اقتصادی و ثروتهای هنگفت به این افراد نوکیسه چیست؟


به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در سال های اخیر با باز شدن فضای رسانه ای کشور نسبت به دولت، بخش کوچکی از فساد بزرگ اقتصادی و رانتخواری های گسترده ای که در زمان دولت عدالت طلب اتفاق افتاده، فاش


 بدهکاران بانکی با صدها میلیارد تومان بدهی، زمین خواران بزرگ، دلالان نفتی، مفسدین اقتصادی و تصاحب کنندگان شرکت های بزرگ و سودآور دولتی از جمله حلقه های تسبیحی است که به نظر می رسد نفتی که قرار بوده است سر سفره مردم بیاید را به جیب ها و حسابهای خود هدایت کرده اند.


گرچه برآورد دقیقی از میزان مفاسد اقتصادی و سوء استفاده این گروه از نورچشمی های دولت وجود ندارد، اما تخمین ها نشان می دهد بالغ بر سیصد میلیارد دلار معادل یک هزار میلیارد تومان، مجموع رانتی بوده است که در این دولت از محل هزار میلیارد دلار درآمد نفتی و فروش اموال دولت به حساب رانت خواران رفته است.


حال سوال اینجاست که انگیزه دولت و احمدی نژاد از این اقدام چیست؟، آیا وی عاشق چشم و ابرو و سیمای نه چندان زیبای رانتخواران بوده است؟، آیا این رانت خواران قرار است پول را به شخص ثالثی بدهند؟، آیا این رانتخواریها پوشش انتقال پول است؟.. و پرسشهای دیگری که بدون پاسخ مانده است.


البته طبیعی است که این رانتخواران برای خود بخش قابل توجهی از این ثروت هنگفت را برخواهند داشت؛ اما این که تصور کنیم همه این پول سهم آنان است، به نظر ساده اندیشی می آید


به طور مثال، پیش از این سایت "آینده" سند مکتوبی از دستور احمدی نژاد برای پرداخت 15میلیارد دلار به علاوه تعدادی از بهترین معادن ایران را به زنوزی ارائه داده بود؛ یا درباره آریا، کارخانه فولاد خوزستان و مهمترین شرکت ساخت ابنیه راه آهن با دستور دفتر احمدی نژاد به صورت رایگان به گروه آریا داده شد. تازه اینها برگهای کوچکی از پرونده سنگین رانتخواری در این دولت است و بسیار بعید است چنین امتیازات عجیب و غریب و بدون توجیه قانونی و اقتصادی، بلاعوض از سوی احمدی نژاد به این بزرگ رانتخواران داده شده باشد. یک فرضیه هم می تواند این باشد که این امتیازات برای شکوفایی اقتصادی در کشور داده شده که البته در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.


وجه شباهت این افراد، حضور آنها در سیستم بانکداری عرصه های فرهنگی و ورزشی می باشد، باشگاه های فوتبالی که در این راستا به کار گرفته شده اند، عبارتند از: استیل آذین هدایتی، داماش گیلان آریا، راه آهن ، پرسپولیس و استقلال از طریق انصاری و همچننین گسترش فولاد تبریز زنوزی.


یکی از تحلیلها که اخیرا در برخی از محافل تاثیرگذار نظام مطرح شده است، امکان استفاده احمدی نژاد از این افراد به عنوان قلک فعالیتهای بعدی خود می باشد.



براساس این تحلیل، با توجه به آرایش سیاسی کشور، احمدی نژاد احتمال شکست تیمش را در انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار جدی می داند و برای آن که به صورت دائم از عرصه سیاست و تاثیرگذاری حذف نگردد، اقدام به اتخاذ برخی از تدابیر کرده است.


با توجه به آنکه احمدی نژاد فاقد بدنه و شبکه در میان نخبگان و سیاسیون می باشد، وی براساس همان روش پوپولیستی دوران ریاست جمهوری خود، قصد دارد با استفاده از منابع مالی، در دوره ای که تبدیل به اپوزیسیون می شود، جریان خود را سرپا نگه دارد و این موضوع با علم به از دست دادن کلیه منابع مالی دولتی پس از انتخابات آینده وشکست کاندیدای احمدی نژاد نیاز به منابع مالی بزرگ و هنگفتی دارد که باید از هم اکنون به فکر آن بود.


خریداری باشگاه های فوتبال، به ویژه استقلال و پرسپولیس با بخشی از رانت ها نیز می تواند بخشی از این سناریو باشد که قرار است علاوه بر باشگاه های واردشده، چند باشگاه دیگر نیز در ماه های پایانی واگذار گردد.


یکی از ویژگی های این قلکها، ارتباطات آنها با خارج از کشور، استفاده از کشورهای خارجی جهت نگهداری پول و چرخاندن آن می باشد.


از این رو توافق با برخی رانت خواران بزرگ برای دادن امتیازات و ثروت اقتصادی هنگفت به آنان، جهت استفاده از این منابع مالی در سالهای آینده و دوره منتقد یا به تعبیر برخی تحلیلگران اپوزیسیون شدن احمدی نژاد، راهی برای تامین این اهداف است.


این که آیا رانتخواران بزرگ قلکهای اپوزیسیون شدن احمدی نژاد هستند یا خیر، سوالی است که دادن پاسخ قطعی به آن نیاز به بررسی های گسترده تری دارد
 
.
 
 
.واحداندازه گیریه پیشرفت اقتصادی کشف شد:محموددرثانیه
 
 
با سلام بازتاب جان خسته نباشین و سلام گرمی هم واسه آقای صادقی دارم ، چقدر خوشحال شدم این مطلب رو دیدم و خوندم و این عکس رو دیدم قبلا این عکس رو دیده بودم البته بابت افشای این باند های رانت خوار تازگی نداره اما میخام در مورد این عکس یه چیزهایی بگم شاید شما میدانید و نمیگویید یا نمیدانید اما من میگوییم چون دیگر برایم مهم نیست و بالاتر از سیاهی دیگه رنگی نیست...
اون شخصی که روبروی رییس جمهور نشسته است را همه خوب میشناسند آیا از ایشان هم خبر دارید در حیطه کاری ایشان کسانی هستند که فقط وفقط برای نامبرده تصمیم میگیرند و در کل ایشان هیچ نظارتی بر استانداری مذبور ندارد که هیچ بنده خود شاهد بوده ام افرادی در سمتها و پستهای مالی و عمرانی قرار دارند که با توپ هم نمیشود آنها را جابجا کرد کاقی است جناب م... لب تر کند می تواند به هر کی دوست داشتند پول و منابع مالی جور کنند و دهند هر کدام از اینها برای خودشان دژ محکمی هستند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نیست........
من به اینها بسنده میکنم که در مواردی خود شاهد ول خرجی چندین میلیونی و میلیاردی ایشان در حوزه کاری بوده ام در صورتی که هزاران نفر از جوانان آن استان بیکار یا معتاد هستند....
کسانی بر مسند صندلی مسولین این حوزه قرار دارند که از سواد و علم کافی برخوردار نیستند و آمده اند فقط مردم را بدبخت و پول و سرمایه همین استان را تارو مال کنند....حال من به خاطر برخی مسایل دیگر نمیتوانم بیشتر از این بیان کنم هر چند شما استاد این افشاگری ها هستید...............
ممنون از شما دوست دارم مطلب من رو منتشر کنید.با سپاس
 
 
.بابا بخدا این موضوعات تمام شدنی نیست
 
 
اعتبار سایت رو با این تحلیل های تخیلی زیر سوال نبرید. اولا که این مرده را لگد زدن هنری نیست، ثانیا گاه شما محمود را چنان احمق و متوهم تصویر می کنید که بدیلی در تاریخ معاصر ندارد و گاه چنان از شبکه سازی و ساماندهی اش برای آینده سخن می گویید که گویی با چرچیل طرف هستیم.
شناسه: 255413
حقیقت نژاد
 
  
                         
   
 

.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire