mercredi 30 mai 2012

يک قاتل منتخب مجلس نهم است"
بازتاب ـ فرد مذکور که سال ۱۳۶۹ در يک دعوای روستايی بر سر آب، به اتفاق سه برادر خود به منزل يک روستايی ديگر هجوم آورده و در درگيری به وجود آمده، جوانی ۱۹ ساله را با ضربات بيل به قتل می رساند، اکنون به عنوان منتخب به مجلس راه يافته است.
در حالی که تنها يک روز از مهلت اعتراض به اعتبارنامه های منتخبان مجلس نهم باقی مانده، حضور فردی که به مشارکت در قتل عمد متهم است، در ميان منتخبان، می تواند باعث وهن مجلس گردد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، فرد مذکور که سال ۱۳۶۹ در يک دعوای روستايی بر سر آب، به اتفاق سه برادر خود به منزل يک روستايی ديگر هجوم آورده و در درگيری به وجود آمده، جوانی ۱۹ ساله را با ضربات بيل به قتل می رساند، اکنون به عنوان منتخب به مجلس راه يافته است.

در جريان اين دعوا، يکی از برادران نماينده فعلی توسط خانواده مقتول به ضرب گلوله کشته می شود و دادگاه محلی برای بالا نگرفتن دعوا و قتلهای ديگر، با رضايت دادن دو طرف، پرونده را مختومه و متهمان دو طرف را آزاد می کند.

يکی از ساکنين اين روستا در گفتگو با خبرنگار «بازتاب» اظهار کرد، جوان مقتول فرزند شهيد بوده و هزاران نفر از اهالی اين روستا و روستاهای مجاور از جريان قتل وی مطلع شده و در تشييع و تدفين وی حضور پيدا کرده اند.

مشخص نيست چگونه صلاحيت اين فرد برای نمايندگی مجلس تاييد شده است و ممکن است مختومه شدن پرونده دليل آن بوده، اما در عين حال تصويب اعتبار نامه وی می تواند ضربه بزرگی به حيثيت مجلس نهم باشد.

در زير، متن حکم دادگاه درباره اين رخداد ديده می شود.



تکميلی
يکی از نمايندگان مجلس نهم در گفت و گو با «بازتاب»، عنوان کرد: احمد توکلی در شعبه ده بررسی اعتبارنامه ها، به اعتبارنامه اين شخص اعتراض کرده که برای بررسی به هيات تحقيق رفته است و بايد منتظر نظر هيات تحقيق شد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire