jeudi 31 décembre 2009





احمدی نژاد در ديدار وزير خارجه سومالي تاکيد کرد: ضرورت تشکيل يک جبهه قوي در مقابل دشمنان (همراه با تصویر)، ايسنا
احمدي نژادبا تاکيد بر اين که دشمنان اسلام و بشريت نمي خواهند هيچ کشور قدرتمند اسلامي وجود داشته باشد گفت: شرايطي که امروز در بسياري از کشورهاي اسلامي جريان دارد اين ضرورت را ايجاب مي کند که بايد يک جبهه متحد قوي در برابر دشمنان تشکيل شود.
به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد در ديدار وزير امور خارجه سومالي با اشاره به اين که دشمنان به بهانه هاي گوناگون در مناطق اسلامي مشکل تراشي مي کنند، خاطرنشان کرد: البته آنان در راستاي نيل به اهداف خود از برخي نقطه ضعف ها و عناصر غير مومن و خودخواه استفاده مي کنند. وي افزود: دشمنان به دنبال اين هستند که از وحدت و يکپارچگي کشورهاي اسلامي جلوگيري کرده تا از اين طريق بتوانند به اهداف شوم خود دست پيدا کنند.

رئيس دولت در ادامه سخنانش، کشور سومالي را داراي استعدادهاي فراوان طبيعي و انساني دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران از تحکيم و تعميق هرچه بيش تر روابط و مناسبات بين دو کشور استقبال مي کند و دو ملت علاوه بر احساس انساني با يکديگر احساس برادري و اسلامي نيز دارند. در اين ديدار وزير امور خارجه سومالي نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدار با احمدي نژاد، رييس جمهوري کشورمان بر گسترش روابط دوجانبه بين دو کشور تاکيد کرد. وي با بيان اين که ايران کشوري داراي تاريخ و تمدن کهن است که با انقلاب قدرتمند اسلامي پايه هاي مستحکمي در کشور ايجاد کرده است، خواهان استحکام روابط بين دو کشور شد. وزير امور خارجه سومالي هم چنين در اين ديدار استفاده از تجربيات و ظرفيت هاي موجود در دو کشور براي ارتقاي سطح روابط دو جانبه را خواستار شد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire