jeudi 27 décembre 2012

اوین دهه 1360خون به دیده می آورد
این عکس های یادگاری!
شماری عکس از زندان اوین در دهه 1360 از سوی برخی سایت های داخل کشور منتشر شده است. سایت "پارسینه" نیز این عکس ها را تحت عنوان گزارش تصویری از اوین منتشر کرده است. این سایت ها شرحی براین عکس ها ننوشته اند، درحالیکه شرح این عکس ها، نام افراد و زمانی که عکس ها تهیه شده می تواند اهمیت آنها رامشخص کند.
از میان این عکسها، چند نمونه را انتخاب کرده ایم که می بینید. عکس ها در زمانی گرفته شده که فضای مخوف زندان اوین برای چندین ماه، زیر فشار سنگین آیت الله منتظری تغییر کرد. دست باز اسدالله لاجوردی را برای جنایات تاریخی که در اوین مرتکب شد در این مدت بسته شده بود. بنابراین، عکس هائی که می بینید، زندان اوین 1364 است و نه اوین مخوف 1360 تا 1364 و اوین هولناک 1365 تا 1367 .
نمی دانیم از زیر آن چادرهای سیاه، کسی هم زنده بیرون آمد؟ که تصور نمی کنیم. همچنان که از جمع آن زندانیان جوان که در سالن کار اجباری جمعشان کرده اند. حتی آن نوجوان 12- 13 ساله ای که لاجوردی با او صحبت می کند نیز شاید از تیرباران شدگان اوین باشد. در عکس چهار نفره افراد مسنی که آنها را در اوین می بینید، یکنفرشان "ابوتراب باقرزاده" (با عینک)از افسران 25 سال زندان دیده زمان شاه است که 7 سال نیز در جمهوری اسلامی زندانی شد و سرانجام نیز در قتل عام 67 به دار کشیده شد. اگر شما کنار دستی های او را می شناسید و از سرانجام آنها نیز خبری دارید ما را مطلع کنید. ما نخواستیم حدس و گمان خود را بنویسیم.
اوین دهه 1360
لاجوردی به آن نوجوان 12- 13 ساله که هنوز پشت لبش سبز نشده و در خیابان شکار شده و به اوین برده شده بود و آن دو نوجوان دیگر که کنارش نشسته اند و همگی لباس توابین اوین را پوشیده اند رحم کرد؟ بعید است! به چه جرمی؟ شاید پخش روزنامه مجاهد و یا حضور در خیابان های مرکزی تهران در روز اعلام قیام مسلحانه از سوی رهبری سازمان مجاهدین خلق.
اوین دهه 1360
اینجا اردوگاه نازی ها در جنگ دوم جهانی نیست. زندان اوین در دهه 1360 است و از جمع آنها که بدستور لاجوردی سینه می زنند و به حسینه اوین برده می شوند نیز، بعید است کسی در قتل عام 1367 جان به در برده باشد
اوین دهه 1360
از زیر این چادرهای سیاه، زن و دختری هم زنده بیرون آمد و یا همه آنها قتل عام شدند؟
اوین دهه 1360
حسینه نفرت انگیز اوین. از میان آنها نیز معلوم نیست چه تعداد زنده از اوین بیرون آمدند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire