jeudi 14 mars 2013

منظره ی دیگری از تظاهرات بروکسل

منظره ی دیگری از تظاهرات بروکسل

• اخبار روز قصد جدل با گزارش های «تمیز» و «دموکراتیک»ی که از تظاهرات «عرب های احوازی» در بروکسل منتشر شده، ندارد. در اینجا تنها زوایای دیگری از این گردهمایی را جهت اطلاع منتشر می کنیم ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۲٣ اسفند ۱٣۹۱ - ۱٣ مارس ۲۰۱٣


اخبار روز: هشدار اخبار روز در مورد تلاش هایی که برای رودررو قرار دادن مردم ایران صورت می گیرد، تاکنون موجب برخی واکنش ها از سوی عده ای از فعالین ملی در ایران شده است که اساسا هدف این یادداشت نبوده اند و تنها از آن ها خواسته شده بود که مسئولیت بیشتری در برابر افراطیون قوم گرایی که «مساله ی ملی» در ایران را تبدیل به رویارویی «فارس»ها و دیگران کرده اند، به عهده بگیرند.
در آن یادداشت به عنوان آخرین نمونه به تظاهراتی که اخیرا در بروکسل برگزار شده است، اشاره شده بود و سخنرانی های «برخی سخنرانان» در آن گردهمایی مورد انتقاد قرار گرفته بود. پس از آن گزارش هایی از این گردهمایی منتشر شد که تصویری «تمیز» و «دموکراتیک» از آن را به نمایش می گذاشت. ما قصد جدل با این گزارش ها را نداریم، در اینجا تنها زوایای دیگری از این گردهمایی را جهت اطلاع رسانی منتشر می کنیم:

در ادامه ی این گزارش ابتدا بیانیه ی کمیته ی برگزارکننده ی این تظاهرات را درج می کنیم و سپس به معرفی یکی از حامیان پر و پا قرص این حرکت می پردازیم:

اطلاعیه ی دعوت به راهپیمایی

«دعوت به راهپیمایی در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل
روز ٨ مارس احوازیهای مقیم کشورهای مختلف اروپایی در نظر دارند که راهپیمایی بزرگی در شهر بروکسل- بلژیک بر ضد سیاست غیرانسانی و نژاد پرستانه جمهوری اسلامی در اعدام جوانان عرب احوازی و دیگر ملل غیرفارس آعم از کرد، ترک، بلوچ، ترکمن و غیره برگزار نمایند.
لذا برگزارکنندگان این راهپیمایی از تمام انجمن ها، احزاب، موسسات و افراد مستقل اعم از کرد و ترک و بلوچ و ترکمن و غیر تقاضا می نماید تا با شرکت در این راهپیمایی و تظاهرات که همانا جزئی از مبارزات مشترک این ملل تحت ستم و اشغال بر ضد دشمن مشترک می باشد، خشم و اعتراض خود را بر ضد این سیاستهای غیرانسانی و ظالمانه و نژاد پرستانه ابراز نمایند.
لازم به ذکر است که راهپیمایی مذکور از میدان Robert Schman Plein اغاز و در میدان Jean Rey Plein خاتمه می یابد. زمان این راهپیمایی روز جمعه ٨ مارس از ساعت یک تا سه بعد از ظهر می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با افراد زیر تماس بگیرید:
۱ - کمال البو شوکه (بریتانیا) ۰۰۴۴۷۴۴۶٨۷۵۷۱٨
۲ - عدنان ابوسیف (بلژیک) ۰۰٣۲۴٨۷٣۲٨۵۱۵
٣- ابو اخلاص الاحوازی (بلجیکا) ۰۰٣۲۴٨۶۹۷۶۱۴۵
باشد که با شرکت در این راهپیمایی خشم و نفرت خود را از سیاست جمهوری اسلامی و شوونیستهای فارس اعلام نمائیم.
کمیته برگزارکننده این راهپیمایی»

در این فراخوان اشاره ای به زندانیان سیاسی «فارس» و «مرکز» نشده است و از «فارس» ها دعوتی به عمل نیامده است. این مساله مورد اعتراض اخبار روز قرار گرفت.
پرسش این است: چرا «فارس» ها موظفند از زندانیان سیاسی «ملیت ها» دفاع کنند، اما «ملیت ها» موظف نیستند از زندانیان سیاسی «مرکز» دفاع کنند؟ چرا باید زندانیان سیاسی بر اساس ملیت خود دسته بندی شوند؟ آیا با پایان دادن به این تقسیم بندی ها در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی قوی تر نمی شویم؟
اخبار روز امیدوار است سه تن از آقایانی که نام آن ها در این بیانیه ذکر شده و همچنین گروه ها و احزاب دیگری که در این راه پیمایی شرکت داشته اند، به این پرسش ما پاسخ دهند.


چه کسانی حامی این تظاهرات بوده اند؟

سایت «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» وابسته به سازمانی به همین نام، از جمله حامیان و پوشش دهندگان اصلی این تظاهرات بوده است. این سایت در نخستین گزارشی که در این مورد منتشر کرد، «تظاهرات گسترده ی بروکسل» را تظاهرات علیه «رژیم اشغالگر فارس» اعلام نمود. این سایت سپس تظاهرات بروکسل را چنین گزارش کرد:

«گزارشی از تظاهرات کوبنده ٨ مارس ملت عرب احوازی برضد اشغالگران فارس در بلژیک
تظاهرات گسترده ای در مقابل مقر پرلمان اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک در روز جمعه ٨ مارس ۲۰۱٣ راس ساعت ۱٣:۰۰ بعد از ظهر برگزار شد.
این تظاهرات که از نوع خود بی نظیر بود, جهت محکوم کردن احکام ناعادلانه صادر شده علیه فعالان سیاسی عرب احوازی برپا شد که به یاری خداوند و تلاش وطن دوستان توانستیم صدای کوبنده و خروشان تحت اشغال مردم عرب الاحواز را به گوش جهانیان و سازمان های حقوق انسان برسانیم.
در این راهپیمایی اقای فیصل فولاد نماینده اتحاد ملت خلیج العربی همبستگی و همیاری خود را با مردم تحت ستم الاحواز اعلام نمود.
و همچنین اقای عبدالحکیم الشمری * و دکتر سمیه عبدالرحمن نمایندگان مجلس بحرین در این تظاهرات شرکت داشتند.
از کشور عراق جناب اقای بهجت الکردی بیانیه ای را در حضور جمع خواند و تایید عمق روابط برادرانه مردم عراق و احواز و وحدت سرنوشت دو کشور را اعلام نمود.
مردم سوریه با صبر و استقامت و بردباری بی نظیر خود با برادران احوازی خود در این راهپیمایی شرکت کردند.
با تشکر فروان از حزب پژاک کردی و حزب دموکرات کوردستان، احزاب ازری، که با سر دادن شعارهای بر ضد اشغال و استقلال ملتهای غیرفارس از رژیم اشغالگر فارس همبستگی و هم رزمی خود را در با ملت عرب الاحواز اعلام نمودند.
کانال العربیه، وصال، صفا، الرافدین، الشرقیه، کانال یک بلژیک، کانال های ترکیه “ANADALU AJANSI” EURONEWS” و کانالهای ازری و کردی این راهپیمایی را به طور زنده بخش شد.
و همچنین تعداد زیادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران از جمله کشورهای بلژیک و هلند و المان حضور داشتند.
و در پایان تظاهرات اقای ناصر جبر بیانیه ای اختتامیه را به سمع حضور رساند و از تمام حضور و مسئولان تشکر و قدرانی نمود.»

برای این که خوانندگان اخبار روز با حال و هوای این سایت بیشتر آشنا شوند، به چند خبر و گزارش دیگر که همین امروز - چهارشنبه - در این سایت درج شده است توجه کنید:
گزارشی در این سایت درج شده است تحت عنوان:
«یورش بیگانگان فارس به کوی کوت عبدالله» که در اصل مربوط است به بازداشت فعالان عرب خوزستانی توسط حکومت ایران.

مطلب دیگر این سایت این است:
موج جدید تعقیب و بازداشت فعالان عرب در شهر احواز پایتخت الاحواز اشغالی
در اینجا حکومت جمهوری اسلامی «رژیم اشغالگر فارس» خوانده شده است.

این سایت گزارش احمد شهید را چنین بازتاب داده است:
گزارش احمد شهید نماینده سازمان حقوق انسان در خصوص نقص حقوق بشر در رژیم اشغالگر فارس
احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان حقوق بشر ملل متحد روز دوشنبه ۲۰۱٣.٣.۱۱ با متهم کردن رژیم فارس به نقص گسترده حقوق بشر گفت "در سال ۲۰۱۲ موارد زیادی از قبیل شکنجه, اعدام علنی و مخفیانه مشاهده شده و به طور چشمگیری افزایش داشته است.
در جلسه ۲۲ مجلس حقوق بشر که در ژنو برگزار شد احمد شهید از اقدامات تنبیهی رژیم فارس در برخورد خودسرانه و وحشیانه با گروههای مختلفی از جمله زندانیان سیاسی، سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر گزارش داد و این اعمال را به شدت محکوم نمود.
در این گزارش نیز از نقص حقوق زنان و اقلیت های مذهبی و ملی ذکر شده و همچنین احمد شهید خواستار توقف فوری حکم ناعادلانه اعدام علیه ۵ تن از فعالان سیاسی عرب الاحواز را اعلام نمود.
در همین راستا نماینده بریتانیا وقف سریع الفور حکم اعدام فعالان سیاسی عرب الاحواز را خواستار شد و همچنین نمایندگان کشورهای سوئیس، نروژ، اتریش و نماینده اتحاد اروپا از مجامع و سازمانهای بین المللی خواستار توقف نقص فاحش حقوق بشر در جغرافیای ساختگی و دروغین ایران شدند.
لازم به ذکر است: رژیم اشغالگر فارس بدون اعتنا و چشم پوشی از تمام مطالب و خواستهای نهادها و سازمانهای حقوق بشر همچنان به اعدام و شکنجه شهروندان ملیت های غیرفارس ادامه می دهد.»

آیا چشم بستن بر این گرایش های نژادپرستانه، تفرقه افکنانه و نفرت پراکنی میان مردم که می خواهد رژیم سرکوب گر جمهوری اسلامی را برابر «فارس» معرفی کند، به مبارزه علیه ستم ملی کمک خواهد کرد؟

توضیحات:

* آقای عبدالحکیم الشمری عضو پارلمان بحرین و هوادار پادشاه این کشور است. وی که برای عرب های ایران دل می سوزاند و سخنرانی می کند، در بحرین طرفدار سرکوب (عرب های) معترض است و از اقدامات پادشاه بحرین علیه ناراضیان دفاع می کند.
عبدالحکیم الشمری مناسبات حسنه ای نیز با سازمان مجاهدین خلق ایران دارد. او در کمپین های مجاهدین هم شرکت می کند.
خوب است برگزار کنندگان این مراسم اطلاعات جامعی در مورد همه ی سخنرانان این مراسم منتشر کنند، تا بتوان آشنایی بیشتری با آن ها به دست آورد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire